طعم شیرین وب (وب ، پورتال ، موبایل)
En
021-44489682
طعم شیرین وب
وب ، پورتال ، موبایل
اخبار آداک
اخبار فناوری
مقالات آموزشی
کتابخانه آداک
نکاتی در مورد تهیه یک رزومه خوب - گروه نرم افزاری آداک

نکاتی در مورد تهیه یک رزومه خوب - گروه نرم افزاری آداک

رزومه چیست:

 پيش از هر مصاحبه كاري بايد خلاصه‌اي از اطلاعات و مشخصات شخصي خود در چند صفحه تهيه كنيد تا در اختيار كارفرما قرار دهيد و آنان از طريق آن بتوانند ارزیابی اولیه‌ای از توانایی‌های شغلی شما به دست آورند. رزومه باید تصویری کامل از شما و توانایی‌هایتان در اختیار کارفرما قرار دهد، پس تعارف و شکسته‌نفسی را کنار بگذارید و در عین رعایت اصل صداقت تمام مهارت‌ها و تخصص‌های مثبت خود را اعلام کنید. شما باید به گونه‌ای مهارت‌های خود را در رزومه منعکس کنید که کارفرما را مجاب نمایید تا از بین چندین داوطلب، دلایل زیادی برای انتخاب شما داشته باشد.

تهیه رزومه:

نوشتن رزومه کار چندان سختی نیست، از آن برای خود یک غول نسازید، فقط کافی است نکات ریزی را رعایت کنید. رزومه را تا جایی که امکان دارد گویا، مختصر و دقیق بنویسید. در روزمه جایی برای داستان‌نویسی نیست، کوتاه و واضح بنویسید تا بتوانید به بهترین شکل، خود و مهارت‌های شغلی خویش را به سازمان مورد نظر معرفی کنید.

نکاتی در مورد تهیه یک رزومه خوب - گروه نرم افزاری آداک

چند نکته برای رزومه نویسی:

ما معیارهای خاصی برای نوشتن رزومه داریم. توجه به نکات زیر کمک می‌کند تا رزومه خود را بر اساس معیارهای سنجش ما تنظیم کنید:

مختصر و مفید: کوتاه‌نویسی را همیشه در نظر بگیرید، سعی کنید با کمترین کلمات ممکن، مهم‌ترین اطلاعات لازم و مرتبط با شغل مورد نظر را ارائه کنید.

استفاده از عبارات روشن و کوتاه: به صورت فهرست‌وار موارد مورد نظر را در رزومه خود بنویسید تا با یک نگاه سریع به آن، بتوان در جریان تمام متن قرار گرفت. ساختار متن‌ نيز باید به شکلی باشد که مباحث از هم مجزا باشند و به راحتی بتوان بخش‌های مختلف را در آن یافت.

رعایت پیشینه شغلی و تحصیلی به ترتیب زمانی: از جدیدترین به قدیمی‌ترین مشاغل و مدارک تحصیلی خود در رزومه اشاره کنید. ارائه اطلاعات از آخرین شغل، مهمتر از اطلاعات درباره شغل شما در سال‌های گذشته است. به همین ترتیب، توضیحات خود را درباره موارد قدیمی‌تر، خلاصه‌تر ارائه کنید. بیشتر بر تجربیات مرتبط با فرصت شغلی مورد نظر خود متمرکز شوید. این امر نشان‌دهنده درک شما از موقعیت شغلی مورد درخواست است.

ارائه دستاوردها در کنار پیشینه‌ی شغلی: بهتر است از ارائه صرف فهرستی از مشاغل و سمت‌های خود در گذشته بپرهیزید. باید بتوانید در کنار این موارد، میزان تاثیرگذاری خود در شغل‌های گذشته را نیز بیان کنید. شایستگی‌ها و دستاوردهای خود را به شیوه‌ای مختصر ولی قدرتمند ارائه کنید. شرح تاثیر شما در شغل مرتبط قبلی، کارفرما را مطمئن می‌سازد که شما را از میان انبوه متقاضیان برگزیند.

نداشتن غلط املایی: حتما متن خود را پیش از ارائه به کارفرما از نظر املایی، نگارشی و درستی اطلاعات دوباره‌خوانی کنید.

اولیت‌بندی توانمندی‌ها: مهم‌ترین و بارزترین نقاط قوت، توانمندی‌ها و شایستگی‌های شما باید در ابتدای فهرست توانمندی‌های شما قرار گیرد.

تنظیم رزومه بر اساس شغل مورد درخواست: رزومه خود را بر اساس موقعیت شغلی مشخصی که برای آن درخواست می‌دهید، تنظیم کنید.

پست الکترونیکی یا شماره همراه خود را وارد نمایید
تا از آخرین اخبار و رویدادهای آداک باخبر شوید!

آداک را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کلیه حقوق این وب سایت برای گروه نرم افزاری آداک محفوظ است.
برو بالا
آمار