طعم شیرین وب (وب ، پورتال ، موبایل)
En
021-44489682
طعم شیرین وب
وب ، پورتال ، موبایل
اخبار آداک
اخبار فناوری
مقالات آموزشی
کتابخانه آداک
مقالات آموزشی - ۱۲ اشتباه رایجی که افراد موفق در محل کار خود انجام نمی دهند
اگر می خواهید یک رابطه حرفه ای و قوی با همکاران و رئیس خود در محل کارتان داشته باشید، باید با آنها تعامل بیشتر و موثرتری برقرار کنید؛ اما افراط در انجام این کار نیز می تواند مشکل ساز شود زیرا در این صورت، کوچک ترین اشتباه اثرات مخربی بر زندگی حرفه ای یا شخصی شما خواهد گذاشت.
۱۲ اشتباه رایجی که افراد موفق در محل کار خود انجام نمی دهند

اگر می خواهید یک رابطه حرفه ای و قوی با همکاران و رئیس خود در محل کارتان داشته باشید، باید با آنها تعامل بیشتر و موثرتری برقرار کنید؛ اما افراط در انجام این کار نیز می تواند مشکل ساز شود زیرا در این صورت، کوچک ترین اشتباه اثرات مخربی بر زندگی حرفه ای یا شخصی شما خواهد گذاشت.

در زندگی امروزه، اشتراک گذاری توانایی ها و ویژگی های مثبت شخصیتی هر فرد با اطرافیانش، نوعی هنر محسوب می شود. البته آب رفته به جوی باز نمی گردد؛ بنابراین باید تمام مهارت خود را بکار گیرید زیرا هنگامی که چیزی از خود را به اشتراک گذاشتید، فرصت مجددی برای اصلاح آن نخواهید داشت. 
امروز قصد داریم شما را با دوازده نکته طلایی که شما را به یک کارمند حرفه ای تبدیل می کنند و باعث می شوند با همکارانتان رابطه ای سازنده داشته باشید، آشنا کنیم.

شرکت TalentSmart با انجام تحقیقی روی بیش از یک میلیون نفر به این نتیجه رسید که اکثر افرادی که عملکرد بهتری دارند، از هوش هیجانی بیشتری برخوردارند. آنها دریافتند این افراد، مهارت ویژه ای در شناخت خود و دیگران دارند؛ به عبارت دیگر آنها می دانند که چه باید ها و نباید هایی را در محل کار خود رعایت کنند و اغلب آنها نیز از این موارد اجتناب می کنند.

۱- اعلام تنفر از شغل خود

آخرین جمله ای که رئیس یک شرکت از کارمند ناراضی خود می خواهد بشنود این است که او میزان شکایت و تنفر خود از شغلش را آشکارا اعلام کند. با انجام این کار، اطرافیان به شما برچسب صادر کننده انرژی منفی زده و شما را عاملی برای جلوگیری از پیشرفت تیمی تلقی خواهند کرد.

درواقع شما با انجام چنین رفتاری، روحیه کار گروهی دیگران را پایین می آورید. اغلب مدیران نیز نسبت به افرادی که روحیه کار تیمی شرکت را خراب می کنند، حساس بوده و معتقدند همواره افراد مشتاق زیادی در گوشه و کنار، منتظر فرصتی برای جایگزین شدن هستند.

۲- فکر کردن درباره اینکه شخصی بی کفایت است

همواره افرادی در هر محل کاری وجود دارند که وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و دیگران نیز به خوبی آنها را می شناسند. اما اگر شما قدرت کافی ندارید تا به آنها کمک کنید عملکردشان را بهبود دهند و یا نمی توانید آنها را اخراج کنید، چاره ای جز سوختن و ساختن در کنار رفتار آنها ندارید.

اینکه مدام اظهار کنید همکارانتان بی سوادند، ممکن است دیگران را به اشتباه بیاندازد که شما قصد خودنمایی دارید و حتی ادامه این روند در قبال بقیه، گریبانگیر خود شما شده و نگاه همه به شما منفی شود.

۳- اعلام میزان دقیق حقوق دریافتی

ممکن است برای پدر و مادر شما جالب باشد که بشنوند در ماه چه میزان درآمد دارید، اما در محل کار این یک خصلت منفی است. شاید داشتن یک حقوق مناسب و مزایای کافی برای همه کارمندان قدری غیرممکن به نظر برسد، به همین دلیل اینکار قیاس بیهوده شما با همکارانتان را به دنبال خواهد داشت.

به محض اینکه بقیه بفهمند شما چقدر درآمد دارید، زیر ذره بین رفته و هر کاری که در شرکت انجام دهید، با حقوق دریافتی تان قیاس خواهید شد. شاید تبادل آمار و ارقام دستمزدها یا پاداش ها با همکارانتان از روی کنجکاوی، جالب به نظر برسد اما از لحظه ای که اینکار را کردید، باید منتظر تغییر رفتار آنها با خود باشید.

۴- اظهار نظر درمورد گرایشات سیاسی یا مذهبی خود

از آنجایی که عقاید سیاسی و دینی افراد به شخصیت آنها بسیار نزدیک است، همواره امکان بالا گرفتن بحث های ناخواسته در محل کار وجود دارد. به یاد داشته باشید مخالفت با دیدگاه های شخصی دیگران می تواند نگاه و حس وی نسبت به شما را به سرعت تغییر دهد. رویارویی با ارزش های اصلی یک فرد یکی از بدترین توهین هایی است که شما می توانید نسبت به او داشته باشید. 
با فرض اینکه افراد عقاید مذهبی و سیاسی متفاوتی دارند، اصرار بر اینکه تفکرات شما درست است و بقیه در اشتباهند، می تواند باعث بروز کدروت بین شما و همکارانتان شود. حتی اظهار نظر نادرست و غیر منطقی درمورد یکی از موضوعات داغ روز نیز می تواند باعث بروز جنجال در محل کار شود. 
اغلب مردم زندگی خود را بر پایه عقاید و باورهایشان می سازند و ارزش آن را برای بحث های بیهوده به خطر نمی اندازند. اگر در صحبت هایتان با دیگران همواره به فکر تحمیل عقایدتان باشید، مطمئناً با آنها دچار مشکل خواهید شد. البته از آنجایی که عقاید سیاسی هر شخص در عمق وجودش ریشه دوانده، به چالش کشیدن دیدگاه آنها در مقایسه با تغییر ذهنیتشان کار راحت تری است.

۵- بازگو کردن فعالیت هایشان در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک

آخرین چیزی که رئیس یک شرکت از یک کارمندش می خواهد ببیند این است که او تصاویر خصوصی اش را در وضعیت نامتعادلی در اکانت فیسبوکش آپلود کند. البته راه های زیادی برای نامناسب جلوه دادن شما در شبکه های اجتماعی وجود دارد. نوع پوشش ظاهری افراد و کارهایی که اشخاص به همراه دوستانشان انجام می دهند، می تواند عملکرد و حتی حیثیت شما را زیر سوال ببرد.

حتی کوچکترین اقدام، مخصوصاً زمانی که سمتی قابل توجه را دریافت می کنید یا اینکه ارتقاء رتبه می یابید، می تواند شک و شبهه رئیس یا بقیه را برانگیزد. شاید اینکه بخواهید خود را در فیسبوکتان سانسور کنید قدری دشوار به نظر برسد اما مطمئن باشید با این کار خودتان را در امان نگه داشته اید. همواره سعی کنید از شبکه اجتماعی لینکدین برای ارتباطات کاری و از فیسبوک برای ارتباطات شخصی با دوستان صمیمی تان بهره ببرید.

۶- اموری که در منزل انجام می دهید

زندگی شخصی شما و آنچه در آن روی می دهد، جزو اطلاعاتی است که هرگز نباید در محیط کاری مطرح شود. ممکن است بعضی افراد با شوخ طبعی در مورد این مسائل نظر بدهند که مطمئناً باعث ناراحتی و دلخوری شما خواهند شد. اگر از این خط قرمز عبور کنید، شهرت خوبی در شرکت نخواهید داشت.

۷- فکر کردن در مورد امور شخصی همکاران

زندگی شخصی همکارانتان به شما ربطی ندارد و آنها نیز دوست ندارند که کسی به مسائل شخصی آنها سرک بکشد. هیچ راه بدتری برای دلخور کردن دیگران جز سرک کشیدن به مسائل خصوصی و عاطفی آنها وجود ندارد.

به یاد داشته باشید در مورد روابط شخصی همکارانتان و حتی ارتباط دو نفر که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، کنجکاوی نکنید زیرا با این کار فقط موجبات رسوایی خودتان و قضاوت نادرست دیگران درباره کارمندان شرکت را فراهم خواهید کرد. حتی اگر درباره کسی حدس درستی می زنید، آنرا برای خودتان نگه دارید.

۸- منفعت طلب بودن

اینکه بخواهید در محل کار، فردی جاه طلب بوده و فقط به فکر بلندپروازی های خود باشید، ممکن است کاملاً با منافع دیگران و شرکت در تضاد باشد و باعث شود سایرین بگویند که شما شخصی خودخواه هستید که همواره منافع خودش را در الویت قرار می دهد. 
کارمندان بزرگ همواره به دنبال موفقیت کل مجموعه هستند نه فقط خودشان؛ صرفنظر از انگیزه های شخصی (البته بعضی از ما فقط برای پول کار می کنیم)، اینکه در شرکت فقط به فکر پیشرفت خود باشید و هدف های خودخواهانه تان را دنبال کنید، در دراز مدت به شما کمکی نخواهد کرد.

۹- حرف زدن درباره عملکرد نامطلوب گذشته

گذشته هرکس می تواند نشانگر چیزهای زیادی در مورد شخصیت او باشد. اگر کار عجیب و غریب و یا حتی احمقانه ای در بیست سال پیش انجام داده اید، دلیلی ندارد که امروز مردم بخاطر کارهای بد گذشته تان قضاوت نادرستی از شما داشته باشند.

برخی از رفتارها مربوط به برهه زمانی خاصی اند؛ اطلاع داشتن از کارهای ناپسندی مانند سرقت های جزئی، رانندگی در حالت مستی، سواستفاده از افراد یا حیوانات مزرعه و… به دیگران این اجازه را می دهد که بهانه ای از شما داشته و از آنها علیه تان استفاده کنند.

با در نظر داشتن همین مساله، اگر با تیمی کار می کنید که سوابق گذشته افراد برایش مهم است و روابط عمومی آن روی عملکرد گذشته کارمندانش حساسیت دارد، بهتر است کسی از گذشته ناخوشایند شما بویی نبرد.

۱۰- دائماً به فکر تعطیلات بودن

ممکن است با خود بگویید که اگر مدام در طول هفته و در ساعات کاری شرکت، به فکر خوش گذرانی آخر هفته باشید، تاثیری بر عملکرد کاری شما ندارد؛ درست است؟ متاسفانه جواب منفی است! 
این کار نه تنها باعث نمی شود بقیه به چشم یک فرد پرنشاط و با انرژی به شما نگاه نکنند، بلکه شما را شخصی غیرقابل پیش بینی، ناپخته، خوش گذران و فاقد عملکرد مناسب ببینند. بسیاری از مردم از افرادی که اهل دخانیات هستند، خوششان نمی آید و شنیدن اینکه در تعطیلات آخر هفته قلیان می کشید ممکن است تاثیری منفی بر وجهه شما بگذارد.

۱۱- شوخی های بیجا

اگر تنها یک چیز برای یاد گرفتن از افراد موفق و مشهور وجود داشته باشد، این است که همواره یک شخص باید مراقب حرف هایی که در جمع می زند و همچنین مخاطب سخنانش باشد. شوخی های نابجا باعث ناراحتی اطرافیان خواهد شد و حسی ناخوشایند نسبت به شما را در آنها ایجاد می کنند. 
هر لطیفه ای می تواند خط قرمزهایی را رد کند؛ بنابراین هموراه قبل از بیان آن برای شخصی که می خواهید با او احساس نزدیکی کنید، مطمئن شوید که آیا جنبه کافی برای شنیدن مطلب شما را دارد یا خیر. اگر احساس می کنید ممکن است ناراحت شود، از بیان آن جداً بپرهیزید.

شما هیچگاه نمی توانید متوجه شوید آنها از آنچه که برایشان تعریف می کنید، چه تجربیات تلخی در زندگی شان داشته اند؛ به همین دلیل گاهی یک بحث غیرجدی به یک جنجال جدّی تبدیل می شود.

۱۲- به دنبال شغل دیگر بودن

دکتر تراویس بردبری سخنران و نویسنده آمریکایی می گوید: «هنگامی که بچه بودم، روزی به مربی بیسبال خود گفتم که من از ۲ هفته دیگر نمی آیم. بعد از آن نیمکت نشین شدم! حتی شرایطم بدتر هم شد زیرا بعد از دو هفته تصمیم به ماندن در تیم گرفتم اما دیگر دیر شده بود بسیاری افراد جای مرا در تیم گرفته بودند. من خرد شده بودم، اما تقصیر خودم بود؛ زیرا زمانی که هنوز از تصمیم خود مطمئن نبودم، آن را برای دیگران بیان کردم». 
هنگامی که شما به دنبال فرصت شغلی بهتری می گردید، همین اتفاق ممکن است برای شما بیافتد. حتی شاید رفتار بسیاری از کارمندان، زمانی که از قصد شما برای ترک شرکت باخبر شوند، تغییر کند یا به هر دلیلی، اصلاً موفق به ترک شرکت نشوید. بنابراین بهتر است تا یافتن قطعی یک شغل دیگر، موضوع را با کسی مطرح نکنید. در غیر اینصورت شما نیز نیمکت نشین خواهید شد!


نویسنده/نویسندگان: سهیل امید دزیانی
دسته بندی : مقالات آموزشی
ناشر : منبع: http://digiato.com
زبان کتاب: فارسی
تعداد بازدید : 708
 
پست الکترونیکی یا شماره همراه خود را وارد نمایید
تا از آخرین اخبار و رویدادهای آداک باخبر شوید!

آداک را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کلیه حقوق این وب سایت برای گروه نرم افزاری آداک محفوظ است.
برو بالا
آمار